Portrætbogen får din organisation til at fremstå interessant og værdifuld

Mange virksomheder og organisationer gør sig overvejelser om at fortælle den gode historie, der brander og synliggør deres ydelser og berettigelse i en bog. Det er helt forståeligt, for bogen er et langtidsholdbart medie med et solidt og vedvarende liv.

Bogen kan være et gedigent varemærke og være relevant i forskellige sammenhænge, ikke blot ved jubilæer og andre milepæle, men også som et input eller statement.

Overvejelserne før bogen

Hvis du gør dig overvejelser om at få din historie fortalt i en bog, skal du allerførst gøre dig tanker om, hvem du vil fortælle historien til.

Du skal dernæst skitsere højdepunkterne i arbejdsoverskrifter. Hvad er vigtige delelementer, og hvorfor er de vigtige?

Økonomien er også et væsentligt parameter. Hvor meget må bogen koste? Hvor stort skal oplaget være? Skal bogen sælges eller foræres bort som gave? Få opstillet et budget med indhentede priser på tryk, layout, fotos, redigering, tekster m.v.

Tiden er ligeledes en vigtig faktor. Hvornår skal bogen udkomme? Er der en naturlig anledning, eller skal der skabes en anledning og en event omkring bogens udgivelse?

Bogen er en fantastisk rejse

Igennem en årrække har jeg bistået virksomheder og organisationer med at fortælle deres historie i bøger, og det er en fantastisk rejse hver gang.

Jeg tager grundlæggende fat og interviewer opdraggiveren, for at komme helt ind under huden på personerne og organisationen, og for at lære dem godt at kende, før jeg går i gang. Jeg vil være godt forberedt til at skabe overblikket og detaljerne og få dem til at smelte sammen til den gode historie.

Det har givet mange stunder med mennesker og deres beretninger, adskillige timer med protokoller og søgning i billedmateriale, mange besøg på museer og i arkiver, for til sidst at stykke den spændende fortælling sammen.

Du kan få en idé om, hvordan jeg kan hjælpe dig eller en, du kender, med at skrive og producere en bog, ved at læse om nogle af bøgerne fra min pen og mit forlag.

Læs fx beskrivelsen af ”Nakskov Krøniken” om Nakskov fra den ene kommunalreform til den næste.

Læs også om ”Brugsen i landsbyen” om den lille brugsforening, der bandt byen sammen i 100 år og fortsat gør det.

Kontakt mig på 22 50 01 32 eller på mail

Comments are closed.

%d bloggers like this: