Sådan får Blumensaadt Business Office kunder via Google

Blumensaadt Business Office, som er en af mine kunder, leverer ekstern telefonomstilling for virksomheder og har brug for professionelle online tekster, der gør virksomheden synlig i Googles søgeresultater.
– Jeg benytter online tekster i min markedsføring på sociale medier, i nyhedsbreve og selvfølgelig på min hjemmeside, så jeg bliver fundet på Google, siger indehaver Lars Blumensaadt. 

Indlæg om online tekster, af journalist og kommunikationsrådgiver Ulla Nygaard

Igennem 2015 har jeg i Ulla Nygaard Kommunikation leveret online tekster til Blumensaadt Business Office, og vores samarbejdet har haft en positiv effekt på Lars Blumensaadts forretning. Han har simpelthen fået flere kunder i butikken.

– Jeg har brug for tekster, som er optimeret til Google, så min virksomhed bliver fundet, når potentielle kunder søger efter ekstern telefonpasning, fortæller han.

Det er lykkedes. Lars Blumensaadt kan se, at hjemmesiden blumensaadt.org i dag er placeret højere end tidligere i Googles søgeresultater, når interesserede søger på de ord, som virksomheden ønsker at blive fundet på.

– Desuden kan jeg se, at flere og flere linker til min hjemmeside fra Google, og at trafikken konverterer til kunder. Det er det, jeg oplever, at de professionelle onlinetekster gør for mig, siger Lars Blumensaadt.

Lars har valgt en ekstern partner til online tekster fordi…
– Jeg benytter en ekstern partner til at udforme online tekster med eksempelvis kundecases, fordi jeg mener, at kundecases skal fremstå ærligt. Jeg sætter pris på ærlig kommunikation, siger Lars Blumensaadt.

Han fremhæver en helt særligt forpligtelse over for kunderne, fordi Blumensaadt Business Office fremstår som repræsentant for sine kunder og bliver opfattet som en del af kundens virksomhed.

– Derfor skal vi vise både nuværende kunder og kommende kunder, at man kan have tillid til os. Vi har valgt at få beskrevet vores unikke ydelser gennem kundecases, så vi kan vise den professionelle og personlige service, min virksomhed leverer, siger Lars Blumensaadt. Han glæder sig samtidig over den tillidserklæring, han får fra sine kunder, når de gerne stiller op til en case.

Online tekster er ikke metervare, men helt unikke tekster, som skal beskrive det særlige, som man vil kendes på og findes på. Ud over de nødvendige, tilpassede og vigtige søgeord kan teksterne eksempelvis også understøtte virksomhedens værdier. Hos Blumensaadt Business Office vil man gerne identificeres med værdier som tillid, troværdighed og seriøsitet.

– Mit behov er desuden, at teksterne er skrevet i et sprog, som jeg kan identificere mig med, og at de er sprogligt og grammatisk korrekte. De skal jo publiceres, siger Lars Blumensaadt.

Online tekster og hjemmeside gør ikke hele arbejdet
Selvom Blumensaadt Business Office benytter mig som professionel partner i sin online kommunikation, medvirker Lars Blumensaadt også selv aktivt for at øge synligheden på Google.

Når jeg eksempelvis har beskrevet en kundecase for ham, følger Lars selv op. Han opdaterer sin hjemmeside, og deler det nye indlæg på sociale medier som Facebook, Google + og LinkedIn.

Desuden udsender Blumensaadt Business Office online nyhedsbreve og slutter dermed en cirkel i online kommunikationen. Links via nyhedsbreve og deling via sociale medier betyder endnu flere links til hjemmesiden, og det medfører en endnu højere rangering på Google. Det er lykkedes for Blumensaadt Business Office at skabe en positiv spiral ved hjælp af professionelle online tekster, og det kan også lykkes for dig, der vil være mere synlig i Googles søgeresultater.

Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du vil have hjælp til din online kommunikation. Send en mail til Ulla Nygaard Kommunikation.

Comments are closed.